ErayKitap Web Sitesine Hoş Geldiniz !             En İyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir
بِسْمِ اللهِ اَلْحَمْدُ ِللهِ وَحْدَهُ، وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ لاَنَبِيَّ بَعْدَهُ
Allah’a hamd olsun. Salât ve selâm, kendisinden sonra Nebi gelmeyecek olan Muhammed - sallallahu aleyhi ve sellem-’e olsun.
Konularına Göre Hadis-i Şerif Meali / veya Hadis Fihristi
"...Allah ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle.." (Tevbe Suresi - 29)
(Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah Ğafur ve Rahimdir.
De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin Eğer yüz çevirirlerse /itaat etmezlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez (Ali İmran Suresi 31-32)
Hadis Fihristi veya Konularına Göre Hadis Meali HADİS FİHRİSTİ
  = ♦   İ   ♦ =  
  • Hadis-i Şerifi inkar edenler için / Koltuğuna Kurulan Karnı Tok Bir Adamın
    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Kerim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir.
    (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltuğuna kurulan tok bir adamın ‘Size sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diyeceği (günler) yakındır...” Bu hadis-i şerif -farklı nüanslarla - kütübü sitte ve diğer bazı kaynaklarda geçmektedir
    Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8) İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663


  • İDRİS (AS)


    Ki o, Nuh'un babasının dedesidir.
    Nuh'un dedesidir de deniliyor.
    Ve Yüce Allah'ın:
    "Biz onu pek yüce bir yere yükselttik'' (Meryem: 57) kavli [1].




    17- "...Enes dedi ki:
    Ebû Zerr (R) şöyle tahdîs ediyordu:
    Rasûlullah (S) şöyle buyurdu:
    "Ben Mekke'de iken içinde bulunduğum evin tavanı (ansızın) yarıldı. Cibril indi.
    Göğsümü yardıktan sonra içini Zemzem suyu ile yıkadı.
    Sonra hikmet ve îmân ile dolu altın bir leğen getirip içindekini göğsümün içine boşalttı.
    Ve göğsümü kapadı.
    Sonra elimden tutup beni semâya doğru çıkardı.
    Yere en yakın semâya vardığımızda Cibril, o semânın bekçisine:
    — Aç, dedi.
    — Kimdir o? dedi. Bu:
    — Cibril'dir, dedi.
    — Beraberinde kimse var mı? dedi.
    — Muhammed benimle beraberdir, dedi:
    — Ona (gelsin diye) haber gönderildi mi? dedi.
    — Evet gönderildi; aç, dedi.
    En yakın semânın üstüne çıkınca bir de gördüm ki, bir kimse (oturmuş), sağ tarafında bir takım karaltılar, sol tarafında da birtakım karaltılar var. O kimse sağ tarafına baktığında gülüyor, sol tarafına baktığında ağlıyor. O zât:
    — Merhaba, sâlih peygamber ve sâlih oğul, dedi.
    Cibril'e:
    — Bu kim? diye sordum.
    — Âdem(S)'dir, sağında ve solunda olan bu karaltılar da evlâdının ruhlarıdır. Sağında olanları cennet ehli, sol tarafında olan karaltılar da cehennem ehlidir. Sağına baktıkça güler, sol tarafına baktıkça ağlar, dedi.
    Sonra Cibril beni tâ ikinci semâya çıkardı. Bekçisine:
    —Aç, dedi.
    Bekçisi de evvelkinin söylediklerini söyledikten sonra kapıyı açtı".
    Enes dedi ki: Ebû Zerr, Rasûlullah'm semâlarda Âdem, İdrîs, Mûsâ, îsâ, İbrâhîm Peygamberleri bulduğunu söylediyse de, herbirerle-rinin menzillerinin nerelerde olduğunu ayrı ayrı söylemeyip, yalnız Âdem'i en yakın semâda, İbrahim'i altıncı semâda bulmuş olduğu­nu söyledi. __" Yine Enes dedi ki [2]: Cibril, Rasûlullah ile birlikte İdrîs Peygamber'e uğradıklarında, İdrîs:
    — "Merhaba sâlih peygamber ve sâlih kardeş" demiş. (Peygamber demiş ki:)
    — "Bu kim? diye sordum.
    Cibril:
    — Bu İdrîs'tir, dedi.
    Sonra Musa'ya uğradım. O da:
    — Merhaba sâlih peygamber ve sâlih kardeş! dedi.
    — Bu kimdir? diye sordum. Cibril:
    — Bu Musa'dır, dedi. Sonra isa'ya uğradım. O da:
    — Merhaba sâlih peygamber ve sâlih kardeş, dedi.
    — Bu kim? dedim. Cibril:
    — Bu isa'dır, dedi.
    Sonra İbrahim'e uğradım. O da:
    — Merhaba sâlih peygamber ve sâlih oğul, dedi.
    — Bu kim? dedim. Cibril: _
    — Bu İbrahim'dir, dedi".
    Muhammed ibn Şihâb dedi ki [3]: Ve bana İbn Hazm haber verdi ki, İbn Abbâs ile Ebû Habbe el-Ensârî şöyle diyorlardı: Peygamber (S) şöyle buyurmuştur:
    'Sonra Cibril, beni yukarıya götüre götüre nihayet kaza ve takdır kalemlerinin cızırtılarını duyacak yüksek bir yere çıktım".



    İbn Hazm ile Enes ibn Mâlik (R) şöyle demişlerdir: Peygamber (S) şöyle buyurdu:
    "(O zaman) Allah benim üzerime ve ümmetim üzerine elli namaz farz kıldı. Bu farziyetiyüklenerek döndüm. Derken Musa'ya rast-geldim, Mûsâ bana: — Ümmetine ne farz edildi? dedi.
    — Ümmetim üzerine elli namaz farz etti, dedim. Mûsâ:
    — Rabb'ine dön (de şefaat et). Çünkü ümmetin buna takat ge­tiremez, dedi.
    Ben de dönüp Rabb'ime müracaat ettim. Allah bir kısmını in­dirdi. Ben de Musa'nın yanına dönüp:
    — Bir kısmını indirdi, dedim.
    O yine yukarıdakinin benzerini zikredip:
    — Rabb'ine müracaat et, çünkü ümmetin takat getiremez, dedi.
    Bu defa da Allah bir kısmını indirdi. Ben yine Musa'ya dönüp bunu kendisine haber verdim. Mûsâ yine:
    — Rabbine müracaat et, çünkü ümmetin buna takat getiremez, dedi.
    Dönüp bir daha Rabb'ime müracaat ettim. Allah:
    — Onlar beştir, yine onlar ellidir. Benim nezdimde söz (yânî hüküm ve kaza) tebdil olunmaz, buyurdu.
    Musa'nın yanına döndüm. O yine:
    — Rabb'ine dön, dedi. Ben de:
    — Artık Rabb'imden utanır oldum, dedim.
    Sonra Cibril tâ Sidretu'l-Muntehâ'ya (birlikte varıncaya) kadar gitti. Sidre'yi öyle (acîb ve garîb) birtakım renkler kaplamıştı ki, onlar nedir,bilemem. Sonra cennete girdirildim ki, içinde birçok inci kubbeler vardı,toprağı da misk idi" [4].[1]





       Mütercim Açıklama: [1]:İdrîs Peygamber, Nuh'un babasının dedesidir, Nuh'un dedesi değildir. Buhârî bu başlıkta her iki ciheti rivayet edenler bulunduğuna işaret etmiştir. îdrîs bu cihetle Peygamberimizin uzak dedesidir. Âlimler cumhurunun görüşü budur.
    Âyet bir evvelki ile beraber meâlen şöyledir:
    ' 'Kitâbda İdrîs 'i de an. Çünkü o çok sâdık bir peygamberdir. Biz onu pek yüce bir yere yükselttik'" (Meryem: 56-57).
    O yüksek mekân, dördüncü kat göktedir.
    Hiç şübhesiz bu yükseliş.peygamberler arasında İdrîs'e has ilâhî bir taltif olarak zikrolunmuştur. Gerçi îsâ Peygamber de semâya yükseltilmiş ise de "Yâ Isâ innt mütevefftke" (Âlu İmrân: 55) kavlinin zahirine tutunan âlimlere göre, Isâ Mesîh öldürüldükten sonra ref olunmuştur. Binâenaleyh canlı olarak semâya yükseltilmek îdrîs'in müstesna bir hususiyeti bulunuyor. Şu kadar ki, âlimlerin cumhuruna göre îsâ Peygamber de hayâtta olduğu hâlde semâya götürülmüştür. Buna göre o da bu yükseltilme hususiyetine iştirak etmiş bulunuyor.

    İdrîs'in asıl adı Uhnûh'tur. Şît Peygamber'in beşinci batın evlâdıdır. Kendisi de Nuh'un üçüncü batın dedesidir. Kendisinden evvelki insanlar deri giymektelerken o, elbise dikmeye başlamış ve giymiştir. Ona otuz sahîfe indirilmiştir. Kalemle ilk yazı yazan, yıldızlar ve hesâb ilmine bakan odur (Beydâvî, Şeyhzâde).

    [2]:Hadîsin bundan sonraki parçasını Enes, Ebû Zerr'den işitmemiş olup, başka bir zâttan aldığı anlaşılıyor.

    [3] Rivayetin bu kısmı Enes'ten n a ki edilmemiş tir.

    [4] Başlığa uygunluğu: "Cibril, Peygamber ile birlikte İdrîs'e uğradıklarında ..." sözlerindedir. Buhârî bunu Namaz Kitâbi'mn başında da getirmişti.
    "Benim yanımda söz değiştirilmez..."'(Kaaf: 29) kavli, günde beş namaz ile mükellefiyetimizin kesinliğini ifâde eder.
    Elli namaza hükmünden sonra bu mikdârın beşe indirilmesi ise "Allah ne dilerse mahveder ve vücûda getirir, ana kitâb O'nun nezdindedir" {er-Ra'd: 39) kavlinin nutk eylediği muallak kaza nev'-ine dâhil olduğundandır. Elli namaz farz etti, fakat Peygamber'in tercihine bağlı olarak farz etti.
    Kerîm olan Allah, kullarına "Kim bir iyilikle, güzellikle gelirse işte ona bunun on katı var. Kim de bir kötülükle gelirse bu, o mikdârdan baş-kasıyie cezalanmaz. Onlar haksızlığa uğratılmazlar" (el-En'âm: 160) va'dine binâen,beş namaz,elli namaz olmuştur; yânî elli namaz sevabı verilmiş oluyor. Buna bakınca günlük namazların hem beş, hem de elli olmasının ma'nâsı anla­şılıyor. Sayıları beş, sevâbları elli namaz sevabıdır (Ahmed Naîm).

    Kaynak:
    [1]:Darulkitap islam ansiklopedisi:hadis kitapları:sahihler:sahihi buhari..: 7- İdrîs Aleyhi's-Selâm'ın Zikri Babı;








  • Konularına Göre Hadis Meali veya Konularına Göre Hadis Fihristi Okuyabilir, bilgisayarınıza indirebilir ("RAR" İndir Linki), ödev ve tezlerinizde kullanabilir ve siteyi referans göstermek ve değiştirmemek koşuluyla site ve bloglarınızda yayınlayabilir ve kopyalayıp, çoğaltabilirsiniz. v..d.. Download / İndirdikten Sonra Üçretsiz Dağıtabilirsiniz..

    En iyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir   Eraykitap ilmin kisa yolu

  • سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ
  • Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir: 2663- Ebû Rafî (r.a.)’den rivâyete göre, -başkaları bu hadisi merfu olarak rivâyet ettiler şöyle demiştir: “Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaşınca koltuğuna yaslanmış durumda iken, bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken) bulmayayım.

    İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663 / DEVAMI İÇİN BKZ...