İmam Mazirî (rh.a.) der ki: “Herhalde adağın yasaklanmasının sebebi; adağı adayan kimse bu adağında çokça ısrarlı oluyor ve sonuçta istemeksizin bunu kendisini bir tekellüf altına almasından böyle meydana geliyor (Yani kendi zorlamasıyla olay zorlanıp nehyedilen adak kapsamına giriyor.)
Kadı Iyâz (r.h) der ki: “Buradaki adağın yasak olması herhalde bazı cahillerin zannettikleri gibi adağın kaderi geri çevirdiği itikadıdır. Aynı şekilde kendisi hakkında Allah’ın takdirinin meydan bulmayacağı itikadıdır. İşte cahillik yapmaması için bu sakat görüşlere düşmemesi için bu türlü yasak olan adaklardan nehyedilmiştir.”
Bütün Müslümanların icmasına göre, mubah olan adak olmakla beraber, bu şekilde adak adanmışsa yerine getirmek vaciptir. Buradaki bağlayıcılık konusu Allah’a itaat olursa. Şayet günah olan bir konuda nezir (adak) adanırsa bu adak geçerli olmamakla birlikte bunun kefâreti de yoktur. Allah (c.c.) en iyisini bilir.
***
________________ oOo _________________