|
Küçük Kıyamet Alametleri
|
|
|
24 - Cariyenin Efendisini Doğurması:
Ömer bin Hattab radiyallahu anh şöyle dedi:
“Cebrail aleyhisselam, Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’e kıyametin ne zaman kopacağını sorduğunda
Nebi sallallahu aleyhi ve sellem ona şöyle cevap vermişti:
−‘Bu konuda sorulan sorandan daha bilgili değildir.’ Cebrail aleyhisselam:
−‘Bana kıyametin alametlerini söyle’ dedi. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem:
−‘Cariyenin efendisini doğurması, çıplak fakir koyun çobanlarının yüksek bina yapmada birbirleriyle yarışmalarını görmendir’ buyurdu.”
Müslim (8)
Âlimler arasında bu alamet hakkında görüş ayrılığı vardır.
Birinci görüş: Hattabî rahmetullahi aleyh der ki: ‘Cariyenin efendisini doğurmasının anlamı,
İslam beldelere yayılır, cariyeler çoğalır, insanlar cariyelerinden çocuk sahibi olurlar.
Bir adamın cariyesinden olan kızı kendi annesinin efendisi olur.
Çünkü babanın mülkü takdirde çocuğa döner.’ İmam Nevevi rahmetullahi aleyh bu görüşü âlimlerin çoğunun kabul ettiğini söyler.
İbni Hacer rahmetullahi aleyh der ki: ‘Fakat Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu manayı kastediyor olmasında şüphe vardır.
Cariyelerden çocuk edinmek Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bunu bildirdiği zaman da mevcut idi.
Şirk beldelerine girilmesi, zürriyetlerinin esir alınıp köleleştirilmesi İslam’ın ortalarında olmuştur.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in buyruğunda geçen ‘kıyamet alametleri’ sözü henüz olmamış, kıyamete yakın zamanda meydana gelecek olaylara işarettir.’
İkinci görüş: Kralları cariyelerin doğurmasıdır. Doğuran kadın kralın tebaasından olur kral da tebaasının efendisidir.
Üçüncü görüş: Şüpheli bir birleşmeyle cariye efendisinin gayri bir kimseden çocuk meydana getirir yahut cariye bir köleyle nikâhlı olarak veya zina ederek bir çocuk dünyaya getirir. Sonra son iki hal çerçevesinde sahih bir satışla cariye başkasına satılır. Nihayet o, satılıp alınarak ellerde dolaşır ve onu dünyaya getirdiği oğlu veya kızı kendisini satın alır da onun efendisi olur.
Dördüncü görüş: Çocukların anne babalarına asi olup kötü davranmalarının çoğalmasıdır. Yani çocuk annesine efendinin kölesine yaptığı gibi muamele eder. Hakir görme, kızma, dövme ve kendisine hizmet ettirme gibi. Bu olaya mecazen cariyenin efendisini doğurması denilmiştir. Ya da kastedilen terbiye veren efendi şeklinde ise o zaman hakikat olur.
İbni Hacer rahmetullahi aleyh şöyle diyor: ‘Bana göre kapsamlı oluşundan dolayı bu görüş diğer görüşlerden daha isabetlidir. Çünkü böylesi bir durum, bu olayın var olmasıyla birlikte ortamın alışılagelmemiş bir şekilde bozulacağına işaret ediyor.
Bu olay kıyametin yakında kopacağına işaret eder. Sonra işlerin tam tersine döneceğine terbiye edenlerin terbiye edilen durumuna alçakların yüksek durumuna geleceklerine işarettir. Bu görüş, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in diğer alametteki koyun çobanlarının yüksek bina sahibi olmaları alametine uygundur.’
Beşinci görüş: Cariyeler ahir zamanda erkeğin yakını, sırdaşı olarak işaret edilecektir. Büyük bir adamın altında cariye olacak hür kadınlardan olmayacak. Bundan dolayı Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bu sözüne: “Çıplak koyun çobanlarının yüksek bina yapmada birbirleriyle yarışacakların görmendir.” sözünü bitiştirmiştir.
[1]
________________ oOo _________________
[1]:
Hadisler.com Küçük kıyamet alametleri