ErayKitap Web Sitesine Hoş Geldiniz !             En İyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir
بِسْمِ اللهِ اَلْحَمْدُ ِللهِ وَحْدَهُ، وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ لاَنَبِيَّ بَعْدَهُ
Allah’a hamd olsun. Salât ve selâm, kendisinden sonra Nebi gelmeyecek olan Muhammed - sallallahu aleyhi ve sellem-’e olsun.
Konularına Göre Hadis-i Şerif Meali / veya Hadis Fihristi
"...Allah ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle.." (Tevbe Suresi - 29)
(Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah Ğafur ve Rahimdir.
De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin Eğer yüz çevirirlerse /itaat etmezlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez (Ali İmran Suresi 31-32)
Hadis Fihristi veya Konularına Göre Hadis Meali HADİS FİHRİSTİ
  = ♦   S   ♦ =  
  • Hadis-i Şerifi inkar edenler için / Koltuğuna Kurulan Karnı Tok Bir Adamın
    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Kerim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir.
    (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltuğuna kurulan tok bir adamın ‘Size sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diyeceği (günler) yakındır...” Bu hadis-i şerif -farklı nüanslarla - kütübü sitte ve diğer bazı kaynaklarda geçmektedir
    Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8) İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663


  • SAÇ SAKAL İLE İLGİLİ HADİS-İ ŞERİRLER

    Ağaran Kılları Yolmanın Yasaklığı
    Abdullah bin Amr (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Ağaran kılları yolmayın. Her hangi bir Müslümanın İslam’da bir kılı ağarsa, o kıl sahibi için kıyamet gününde nur olur.’ buyurdu. Başka bir hadiste Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Mutlaka Allah o kıl sebebiyle kula bir hasene yazar ve o kıl sebebiyle bir de onun hatasını giderir’ buyurdu.” Ebu Davud 4202, Nesei 8/136, Tirmizi 2821, İbni Mace 3721



    Ağaran Saç ve Sakallara Kına Yakmak
    Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Kuşkusuz Yahudiler ve Hristiyanlar saç ve sakallarını boyamazlar. Sizler onlara muhalefet ediniz!’ buyurdu.” Buhari 3272 Müslim 2103/80



    Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Mekke’nin fethedildiği gün Ebu Bekir (Radiyallahu Anh), Ebu Kuhafe’yi Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e getirdi.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Ebu Bekir (Radiyallahu Anh)’a:
    −‘İhtiyarı evinde bıraksaydın, elbet biz ona gelirdik’ buyurdu.
    Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) dedi ki:
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu sözü, Ebu Bekir (Radiyallahu Anh)’a hürmeten söyledi.
    Ebu Kuhafe İslam’a girdiğinde, saçı ve sakalı ağarmıştı.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Bu saç ve sakalları bir şeyle değiştirin! Ancak siyah renkten uzak durun!’ buyurdu.” İbni Hibban 5472 Ebu Ya’la 2831 Hâkim 3/244, Ahmed 3/160



    Cabir bin Abdullah (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hanımlarına:
    ‘Bu (ağarmış) saçları bir şeyle değiştirin! Ancak siyah renkten uzak durun!’ buyurdu.” Müslim 2102/78



    Ebu Katade (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Ben, Enes (Radiyallahu Anh)’a Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) saçına ve sakalına kına yaktı mı diye sordum?
    Enes (Radiyallahu Anh) bana:
    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in ağaran kılları kına yakacak kadar çok değildi. Ağaran kıllar sadece şakaklarında az bir şey idi dedi.” Nesei 5101



    Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ahir zamanda bazı topluluklar, saçlarını ve sakallarını güvercin gerdanlığı gibi siyaha boyayacaklar. Onlar cennetin kokusunu alamayacaklardır’ buyurdu.” Ebu Davud 4212, Nesei 8/138, Tabarani Mucemu’l-Kebir 12254, Begavi 3180, Ahmed 1/273



    Bu konuda sahih olan, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in şu sözünde zikredilen tehdit sebebiyle bu davranışın haram olduğudur!
    “Son zamanlarda saç ve sakalının güvercingöğsü gibi siyaha boyayan insanlar olacak. Onlar cennetin kokusunu duymazlar.” Ebu Davud 4/319, Albânî Sahihu’l-Cami 8153


    Bu iş, saçında veya sakalında beyazlık belirlemeye başlayan kişilerin birçoğu arasında yaygındır. Beyazlığı siyah boya ile değiştirirler. Bunun başkalarını kandırmak, insanlardan hakikati gizlemek, gerçek şeklinden başka bir şekle bürünmek gibi kötü sonuçları vardır. Şüphesiz bunun kişisel davranış üzerinde de olumsuz etkisi vardır. Bir çeşit gururlanmaya neden olabilir.

    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in saçındaki veya sakalındaki beyazlığı sarılık, kızıllık veya kahverengiye çalan bir renk veren kına vb. ile değiştirdiği sabittir. Mekke’nin fethi günü Ebu Kuhafe saçı ve sakalı bembeyaz bir halde getirildiğinde Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor:
    “Bu beyazlığı değiştirin ve (bu işte) siyahtan sakının!” Müslim 3/1663



    Doğrusu, bu konuda kadında erkek gibidir. Siyah olmayan saçlarını siyaha boyaması caiz değildir.
    Muhammed Salih el-Müneccid
    İlmî Araştırmalar ve Fetva Komisyonuna soruldu:
    Soru: Ben evli ve genç bir kızım. Saçlarımı yalnızca kocam ve mahremlerim için güzelleştirmek istiyorum. Saçlarımı boyamam veya saçlarıma günümüzde kullanılan çeşitli krem, jöle vs. şeyleri sürmem caiz midir? Şu da bilinmeli ki saçlarımı kızıla boyamayı istiyor değilim. Şimdi bu, haram mıdır?

    Cevap: Kadının; yıkayarak, tarak ile ve saç için elverişli maddeleri sürerek saçlarına bakım yapmasında herhangi bir sakınca yoktur. Eğer saçları ağarmış veya bozuk bir renkte ise siyahtan başka bir renge boyayabilir. Ancak saçının rengi normal ise ve saçlarında ağarma ve herhangi bir bozulma yok ise saçının aslî rengini değiştirecek herhangi bir şey ile boyayamaz!!! Çünkü bu bir tedlîs (gerçekleri ters yüz etme) ve yaratılışı değiştirmedir!!! Fetava el-Lecnetu’d-Daime 1/17/130
    Bıyığı Kısaltıp Sakalları Uzatmak
    (1) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Bıyıkları kesin, sakalları salıverin! Mecusilere muhalefet edin!” Müslim 260/55


    (2) Zeyd bin Erkam (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Bıyıklarından kısaltarak almayan kimse, bizden değildir!” Tirmizi 2761, Nesei 5062, İbni Hibban 5477, Tabarani Mucemu’l-Kebir 5033


    (3) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “On şey fıtrattandır:
    1) Bıyıkları kısaltmak,
    2) Sakalı salıvermek,
    3) Misvak kullanmak,
    4) Buruna su çekmek sonra onu burundan çıkarmak,
    5) Tırnakları kesmek,
    6) Parmak mafsallarını yıkamak,
    7) Koltuk altı kıllarını yolmak,
    8) Etek tıraşı yapmak,
    9) Küçük abdest ve büyük abdest mahallerini yıkamaktır.”
    Ravi Zekeriyya dedi ki:
    Musab; Onuncuyu unuttum, ancak o, ağzı çalkalamak olabilir, dedi...” Müslim 261/56



    (4) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Müşriklere muhalefet edin! Sakallarınızı bırakın, bıyıklarınızı kısaltınız!”
    Nafi (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
    “Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma), hac veya ömre yaptığında sakalını avuçlar avuçtan fazla olan kısmını alırdı.” Buhari 5926



    (5) Mervan bin Salim el-Mukaffi (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
    Ben, Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma)’yı sakalını avuçlamış kabzadan fazlasını keserken gördüm.
    Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle diyordu:
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) orucunu açtığı zaman şöyle dua ederdi: “Zehebe’z-Zemeu, Vebtelleti’l-Urugu, Ve Sebete’l-Ecru, İnşaallah.” Ebu Davud 2357, Nesei Ameli’l-Yevm 301, Hakim 1/42, Beyhaki 4/239, Begavi 1740, Albânî İrva 920



    (6) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh), sakalını eliyle tutar, kabzadan fazla olanı alırdı.”
    Beyhaki Şuabu’l-İman 6432



    (7) Hasan el-Basrî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
    “Sahabeler sakalın kabzadan fazlasının alınmasına ruhsat veriyorlardı.” İbni Ebi Şeybe 6/109/5



    Not: Alimler, Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh)’ın rivayet ettiği: “Bıyıkları kesin, sakalları salın ve Mecusilere muhalefet edin!” hadisinin şerhinde şöyle demektedirler: “Hadisteki; “sakalı salın…” ifadesi sakal için bir haddi olma ihtimalini taşır! O had ise sahabelerin uygulamasında rivayet edilen haddir! Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma)’nın sakalını kabzalar fazlasını alırdı. Başını tıraş eden kimseye emrederdi de o da Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma)’nın emri ile sakalının uzunluğundan ve yanlarından alır onun uçlarını müsavi yapardı.



    Sakalı Düğümlemek Haramdır!
    Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ya Ruveyfia! Her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. (Her halde sen, benden sonra uzun yaşayacaksın.) İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm çalarsa yahut boynuna (göz değmemesi için nazar boncuğu) boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden beridir!’ buyurdu.” İstinca: Tuvalet temizliği. Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108



    2756- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre,
    Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Beş şey yaratılışın başlangıcından beri devam edip gelmektedir;
    kasık tıraşı, sünnet olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altı kıllarını tıraş etmek ve tırnakları kesmek.”
    (Buhârî, Libas: 39; Müslim, Tahara: 52)



    2757- Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre,
    Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “On şey yaratılış gereği yapılması gereken uygulamalardandır;
    bıyıkları kısaltmak, sakalları uzatmak, misvak kullanmak, burun temizliği yapmak, tırnakları kesmek, parmak aralarını ve mafsallarını temizlemek, koltuk altı kıllarını temizlemek, kasık kıllarını tıraş etmek ve su ile taharetlenmek.”
    Zekeriyya diyor ki: Mus’ab şöyle dedi: “Onuncuyu unuttum belki de ağza su vermek olabilir.”
    (Müslim, Tahara: 17; Nesâî, Ziyne: 27)[1]



    2758- Enes (r.a.)’den rivâyete göre,
    Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
    “Rasûlullah (s.a.v.), tırnak kesmek, bıyıkları kısaltmak, kasık ve koltuk tıraşı için en uzun süresi kırk gün olarak belirlemiştir.”
    (Müslim, Tahara: 17; Nesâî, Ziyne: 27)



    2759- Enes (r.a.)’den rivâyete göre:
    “Rasûlullah (s.a.v.), bıyıkları kısaltmayı tırnak kesmeyi, koltuk ve kasık tıraşında kırk günden fazla uzatmamayı tayin etmişti.”
    (Müslim, Tahara: 17; Nesâî, Tahara: 27)[2]



    2760- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
    “Rasûlullah (s.a.v.), bıyıklarını kısaltır veya bıyıklarından alırdı ve Allah’ın dostu İbrahim de bıyıklarını aynen böyle yapardı” derdi.
    (Müsned: 2602)



    2761- Zeyd b. Erkâm (r.a.)’den rivâyete göre,
    Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Bıyığından alıp bıyığını kısaltmayan bizden değildir.”
    (Nesâî, Tahara: 27)[3]



    2762- Amr b. Şuayb (r.a.)’in babasından ve dedesinden rivâyete göre,
    “Peygamber (s.a.v.) sakalını tıraş ederken sakalının eninden ve boyundan alırdı.”
    (Tirmizî rivâyet etmiştir.)[4]



    2763- İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre,
    Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
    “Bıyıkları kısaltınız sakalları salıveriniz.”
    (Buhârî, Libas: 27; Müslim, Tahara: 17)



    2764- İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre:
    Rasûlullah (s.a.v.),
    bıyıkların kısaltılmasını sakallarında uzatılıp bırakılmasını bize emretti.”
    (Buhârî, Libas: 27; Müslim, Tahara: 17)[5]




       > Kaynak:
    [1]:İmam Tirmizi Sunen-i Abdullah Parlıyan..:Edep Bölümleri..:bölüm:14 yaratılıştan beri devam eden uygulama nedir?
    [2]:İmam Tirmizi Sunen-i Abdullah Parlıyan..:Edep Bölümleri..: bölüm: 15 bıyık ve tırnak kesilmesi için belli bir vakit var mı?
    [3]:İmam Tirmizi Sunen-i Abdullah Parlıyan..:Edep Bölümleri..:bölüm: 16 ibrahim (a.s.) da bıyıklarını kısaltır mıydı?
    [4]:İmam Tirmizi Sunen-i Abdullah Parlıyan..:Edep Bölümleri..:bölüm: 17 sakal tıraşı nasıl olmalı?
    [5]:İmam Tirmizi Sunen-i Abdullah Parlıyan..:Edep Bölümleri..:bölüm: 18 sakalların fazla kısaltılmayıp bırakılıvermesi gerekir








  • Konularına Göre Hadis Meali veya Konularına Göre Hadis Fihristi Okuyabilir, bilgisayarınıza indirebilir ("RAR" İndir Linki), ödev ve tezlerinizde kullanabilir ve siteyi referans göstermek ve değiştirmemek koşuluyla site ve bloglarınızda yayınlayabilir ve kopyalayıp, çoğaltabilirsiniz. v..d.. Download / İndirdikten Sonra Üçretsiz Dağıtabilirsiniz..

    En iyi Bilgi Dünya ve Ahiret Saadeti Sağlayan Bilgidir   Eraykitap ilmin kisa yolu

  • سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ
  • Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir: 2663- Ebû Rafî (r.a.)’den rivâyete göre, -başkaları bu hadisi merfu olarak rivâyet ettiler şöyle demiştir: “Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaşınca koltuğuna yaslanmış durumda iken, bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken) bulmayayım.

    İLİM BÖLÜMÜ / BÖLÜM: 10 Ø HADİSLERİ İNKAR EDENLER DE OLACAK MI? HADİS NO: 2663 / DEVAMI İÇİN BKZ...